Intersectioneel? KMBA

Heel goed al die steunbetuigingen die ik zo her en der en te pas en te onpas op (sociale) media tegenkom voor de twee Arnhemse heren die- volgens de media vanwege hun geaardheid- zijn aangevallen en verwond.
Al wat ik ervan kan zeggen is dat elke keer wanneer ik iemand vertel dat ik vanwege mijn kleur “aangevallen” ben dat door de meeste van mijn toehoorders in twijfel wordt getrokken en ik al gauw 2.5 uur kwijt ben om het- lang niet altijd succesvol- te onderbouwen en uit te leggen. Het zal sommige van jullie bekend voorkomen. Maar deze heren worden gelijk geloofd zonder dat ook maar duidelijk is geworden of dat wel daadwerkelijk de reden was.
Was het geen ordinaire poging tot beroving? Hebben ze het niet op enige wijze zelf geprovoceerd? Die vragen ontbreken in alle uitingen die ik hierover lees.
Dat brengt mij naar mijn volgende punt. Ik lees namelijk steunbetuigingen in de trant van dat niemand het recht heeft om een ander geweld aan te doen en dat het feit dat mensen hand in hand lopen geen reden is om mensen aan te vallen of je vuist met grote snelheid naar hun gezicht te bewegen. Dat is waar. Als je dat standpunt op facebook hebt gegooid heb je mijns inziens volkomen gelijk.
Maar laat ik je dan dit vragen.

1. Is er een goede reden om als ouder je kind zonder dat daar een medische noodzaak voor is te laten besnijden?
2. Zou jij het legitiem vinden als iemand voor jou bepaalt dat een deel van jouw gezonde huid/weefsel wordt weggesneden?
3. Indien je bovenstaande vragen met “nee” beantwoord dan luidt mijn volgende vraag:
 
“Waarom zeg je er niks van dat dit per dag honderden weerloze kinderen die er op geen enkele manier om gevraagd hebben in Nederland overkomt?”
Ik ga binnenkort ook mijn vriendenlijst opschonen en mensen die hun kind zonder medische indicatie, ongeacht het geslacht, hebben laten besnijden of zich hier nooit tegen uitspreken zoveel mogelijk uit mijn bestaan weren.
“Van kinderen blijf je af!!”,  een van mijn facebookvriendinnen proclameerde een van mijn facebookvriendinnen zeer recentelijk nog fel zonder zich ook maar 1 keer tegen niet medisch geïndiceerde genitale mutilatie van kinderen, kinderen die zij dagelijks tegenkomt, bij haar om de hoek wonen,  te hebben uitgesproken. Onbegrijpelijk gewoon.
Ik kondig ook aan dat deze mensen van mij geen enkele empathie, steun of solidariteit hoeven te verwachten als hun grondrechten met voeten worden getreden omdat ze dan precies krijgen wat hen karmisch toekomt. Immers, je weet dat het niet ok is maar doet niets wat in je vermogen is om het een halt toe te roepen. Op zijn Rotterdams gezegd: genoeg geluld. Ik heb uit den treure op het misdadige karakter van dit gebruik gewezen en gezien het opleidingsnivo van sommige van mijn “vrienden” zou het kwartje nu wel zo’n beetje gevallen moeten zijn. Kort gezegd; mijn geduld is op en mijn empathie voor deze mensen is onder de hitte van hun onverschilligheid verdampt.
Als je je uit kan spreken tegen geweld tegen en schending van de grondrechten van 2 volwassenen die dat geweld mogelijk redelijkerwijs hadden kunnen voorkomen door even te wachten tot ze thuis zijn dan is er in mijn optiek geen
enkel argument te verzinnen om te zwijgen over het geweld tegen jonge mensen die zonder hun toestemming lichamelijk worden beschadigd.
Maikel
Geef een reactie

